영어 공부하기, 영어 원서 ATOMIC HABITS DAY 219 [bland, Push Marketing Strategy]
THE 4RD LAW
Make It Satisfying 만족스럽게 만들어라
15. The Cardinal Rule of Behavior Change
행동변화의 가장 기본적인 규칙
Cardinal(기본적인, 가장 중요한)
Early versions were made from relatively bland resins—chewy, but not tasty. - 185 page -
초기 상품들은 상대적으로 특징 없는 합성수지로 만들었는데, 질겅질겅 씹히는 느낌은 있어도 맛은 첨가되어 있지 않았다.
* bland 특징 없는,밋밋한, 싱거운
* resin 합성수지
* chewy 충분히 씹을 필요가 있는, 쫄깃한
Wrigley revolutionized the industry by adding flavors like Spearmint and Juicy Fruit, which made the product flavorful and fun to use. - 185 page -
리글리는 스피어민트와 주시프루트 같은 향을 첨가함으로써 추잉검 업계에 혁명을 일으켰다. 추잉검이 맛도 있고 씹는 재미도 생긴 것이다.
* revolution 혁명
* revolutionize 혁명을 일으키다
* industry 산업
* add 더하다, 추가하다
* flavorful 풍미 있는, 맛좋은
Then they went a step further and began pushing chewing gum as a pathway to a clean mouth. - 185 page -
리글리는 더 나아가서 추잉검을 입안을 깨끗하게 만드는 상품으로 홍보하기 시작했다.
bland 특징 없는, 밋밋한, 싱거운
취향이나 성격이 강하지 않거나, 관심이나 에너지를 보이지 않는
The vegetable soup was rather bland.
이 야채수프는 다소 싱거웠다.
The burger was bland.
그 버거는 맛이 심심했다.
K-Pop music these days is so bland.
요즘 케이팝 음악은 너무 단조롭다.
A complex sensation may seem bland or boring if listened to carelessly.
복잡한 감각은 무심코 들으면 단조롭거나 지루해 보일 수 있습니다.
The negotiations films was a bit more bland than Ghost films.
협상 영화는 유령영화보다 조금 더 단조로웠다.
The complete bland diet
자극적이지 않은 음식들을
push 밀다
push a product 뒤에 ‘판매대상’ 이 나오거나, 마케팅 관련 맥락이라면
그 상품이 잘 팔리도록 밀어주는 ‘promote a product 어떤 상품을 홍보하다’의 의미로 사용된다.
What is a Push Marketing Strategy?
Push 마케팅 전략이란 무엇인가?
A strategy in which a firm attempts to take (“push”) their products to consumers
기업이 소비자에게 제품을 구매("푸시")하도록 시도하는 전략
A push marketing strategy, also called a push promotional strategy, refers to a strategy in which a firm attempts to take its products to consumers - to “push” them onto consumers.
푸시 프로모션 전략이라고도 하는 푸시 마케팅 전략은 기업이 제품을 소비자에게 구매하도록 시도하는 전략을 의미합니다.
One of the main objectives of push marketing is to reduce to as small as possible the amount of time that elapses between the customer seeing a product and making a purchase decision to buy the product.
푸시 마케팅의 주요 목표 중 하나는 고객이 제품을 보고 구매 결정을 내리는 데 걸리는 시간을 가능한 한 짧게 줄이는 것이다.
In a push marketing strategy, the goal is to use various active marketing techniques to push their products to be seen by consumers, sometimes right at the point of purchase.
푸시 마케팅 전략에서 목표는 다양한 능동적 마케팅 기법을 사용하여 제품을 소비자가 볼 수 있도록, 때로는 바로 구매 시점에 바로 구매하도록 푸시하는 것입니다.
출처: https://corporatefinanceinstitute.com/resources/management/push-marketing-strategy/
출처 : ATOMIC HABITS An Easy & Proven Way to Build Good Habits and Break Bad Ones
저자: 제임스 클리어 출판 : Penguin Random House US 출간 :2019.10.01.
댓글